Kerhokirje

VAASAN AIVOHALVAUSKERHO

kotisivumme; https://avh-vaasa.aivoliitto.fi                          Kerhokirje 2/2021

Kerhon vetäjä; Leena Haglund, puh 0452337454                                17.8.2021

sähköpostiosoite vaasan.avhkerho@gmail.com

Facebook-sivut; Vaasan avh-kerho

Hyvää loppukesää!

Yritämme aloittaa syyskuussa toimintaamme.

1)  Pelikerhomme aloittaa 6.9.  maanantaina klo 12.30-14 Pohjanmaan yhdistykset ry:llä (POHY ry) eli Korsholmapuistikko 44kahvila ensimmäisessä kerroksessa. Jatkuu koko syksyn. Pelataan korttia, juodaan kahvia ja seurustellaan. Pelaajia mahtuu mukaan enemmänkin, tervetuloa.

2)  Meille jatkuu oma sovellettu puistojumppa 25.8. klo 13 Ruusupuistossa;os Ruutikellarintie 6 (Arboretum, Rytilaakso) ja jatkuu syksyllä torstaisin: 9.9. klo 13 ja 7.10. klo 13 sekä 4.11 ja 18.11. Jos sää on huono pyrimme pitämään tuolijumppaa sisätiloissa. Ilmoittaudu sähköpostiimme tai 0407788560.  Jumpan vetää Pauliina Leppänen ja se on maksuton. Säävaraus.  Jumpan jälkeen nautimme kahvit. Varaa mukaan 1 euro.

3) Koska toistaiseksi on sisätiloissa 10 hengen rajoitus ja Vuorikodin kuntosaliin ei vielä pääse järjestämme tilaisuuksiamme ulkona;

torstaina 23.9. klo 13 teemme opastetun kävelyn Edvininpolun kuntoradalla tutustuen Edvin Hevonkosken taideteoksiin ja juomme kahvit. Kierrämme pienemmän lenkin. Säävaraus. Ilmoittatudu etukäteen viimeistään päivää aikaisemmin sähköpostiimme tai 0407788560.

4) Tiistaina 5.10. klo 15 pidämme kerhoillan samassa paikassa, jossa pelikerho kokoontuu.  Koronarajoitusvaraus. Kahvitarjoilu.

5) Ulkoilemme ja retkeilemme Pilvilammen Närvänmutkan laavulle torstaina 21.10. Kokoonnumme klo 13 Pilvilammen parkkipaikalla ja kävelemme yhdessä. Kahvi ja makkaranpaistoa 3 €. Kävelyä on alle kilometri tasaista tietä pitkin.Säävaraus. Ilmoittautuminen kuten edellä.

6) 29.10. Maailman AVH-päivän tilaisuus Olka-pisteellä Vaasan keskussairaalassa teemalla ennaltaehkäisy, hoito ja kuntoutus. Verenpaineen mittausta. Koronarajoitusvaraus.

7) Teemme retken lauantaina 20.11. Härmän kylpylään, jossa Etelä-Pohjanmaan avh-yhdistys ry järjestää yhdistetyn virkistys-pikkujoulu- ja 40 vuotispäivän.  Tästä tulee lisätietoa yhdistyksen jäsenkirjeessä.

Alustavasti voi jo ilmoittautua mukaan, jotta tiedämme minkä kokoisen bussin tilaamme.

8) Uimahallilippuja myymme edelleen  2,50 € kerta ja sovelletun vesijumpan maksusta korvaamme 20 €/ kausi.  Kuntosalimaksusta korvaamme myös 20 €/ kausi. Rahastonhoitaja  Ritva Hahtokari, puh 0503447530 ,   ritva.hahtokari@netikka.fi  Aleksanterinkuja 4 A, 65100 Vaasa. Myös kerhonvetäjä myy lippuja.  Myytävänä on myös Aivoliiton adresseja.

9) Meille on tulossa tuettu loma 23-28.5.2022 Lehmirannan lomakeskus-kylpylässä Salossa. Tästä lisätietoa kerhomme tilaisuuksissa ja hakuaika alkaa vasta joulun alla.

Aloitamme tukihenkilötoiminnan sairaalassa kun se on mahdollista.

Tutustu Aivoliiton kotisivuihin https://www.aivoliitto.fi/tapahtumat/

Muiden tahojen järjestämää toimintaa tulossa:

-      Olka-toiminta, vertaistuki ja koulutus; Toivo valmennusta  loka- ja marraskuussa.

-      17.9. Pohjanmaan järjestötyöpaja

-      7.10. Yhdistysilta

-      28.10. Järjestöt sairaalassa

-      katso www.Pohy.fi ja https://www.sinnedit.fi/vaasa-vasa/

Tule mukaan uusi jäsen ja ilmoita myös sähköpostiosoitteesi!